De laatste jaren is het communiceren met uw doelgroep steeds meer verschoven naar online communicatie. Ondanks dat uw product of dienst nog steeds wordt gecommuniceerd door middel van folders, flyers en advertenties in kranten, is het inmiddels een pre om uw online visitekaartje compleet in te richten. Marketingkanalen zoals Youtube, Pinterest en Instagram worden steeds belangrijker. Hierbij draait het vooral om de beleving die de consument heeft bij uw product of dienst.

Is uw bedrijfsprofiel op Facebook of via Google My Business niet volledig ingevuld en zijn uw openingstijden niet aangegeven? Dan kan een potentiële klant kiezen voor een ander bedrijf die dit wel heeft vermeld. Om te voorkomen dat u klanten misloopt, geven wij u zes essentiële tips om uw online visitekaartje te verbeteren.

1: Unique Selling Points

Breng de kracht van uw bedrijf naar voren door uw sterke punten herhaaldelijk naar voren te laten komen op het web. Doe dit ook niet te overdreven, maar laat dit regelmatig in uw website naar voren komen. Ook in de berichten die u regelmatig op social media plaatst is het van belang dat uw de expertise van uw bedrijf of personeel uitlicht.

Op ieder medium komen uw Unique Selling Points krachtig naar voren, wat uw online visitekaartje compleet maakt. Bezoekers weten ten alle tijden waarom zij voor uw product of dienst moeten kiezen. Enkele unique selling points op een rij:

  • Vandaag voor 22:00 besteld, de volgende werkdag in huis!
  • Wij leveren ook op zondagen!
  • 24 uur per dag bereikbaar
  • Meer dan 15 jaar specialist op het gebied van …
  • Perfecte prijs- kwaliteitsverhouding

2: Online onderscheidend vermogen

Plaats af en toe een bericht, foto of video die eigenlijk niets van uw product of dienst aanprijst. Het constant plaatsen van commerciële berichten kan ertoe leiden dat u volgers verliest. Mensen volgen uw bedrijf omdat zij uw bedrijf belangrijk vinden of op de hoogte willen blijven van de laatste producten of diensten. Heeft u een webwinkel, dan kunt u uw online visitekaartje uitbreiden door middel van uw onderscheidend vermogen. Geef regelmatig tips of tricks en wijs uw volgers op interessante weetjes met een grappige ondertoon.

3: Verspreid interessante content

Op uw website is er ruimte voor een blog of nieuwspagina. Via deze weg informeert u uw bestaande klanten, spoort u potentiële klanten aan of plaatst u interessante stukken over uw branche. Hierbij is het van belang dat u een goede mix vindt tussen nuttige, grappige en informatieve content. Naast dat het interessant is voor uw doelgroep, ziet Google dat u interactief bent. Dat heeft vaak positieve gevolgen voor uw online vindbaarheid.

4: Google My Business

Vul uw complete profiel in op Google My Business. Hierdoor is uw online visitekaartje in de zoekresultaten compleet en aangevuld met de benodigde informatie die uw potentiële klant nodig heeft. Overal komt uw logo en huisstijl in terug, zodat uw merk sterk naar voren komen. Tevens kunnen uw klanten recensies achter laten op uw Google Plus pagina, waardoor gebruikers van de zoekmachine in één oogopslag zien wat de bevindingen zijn van uw klanten.

5: Pinterest is in opkomst

In 2015 was Pinterest in Nederland en België zeker in opkomst, wat zich in 2016 naar verwachting zeker zal doorzetten. Pinterest is een platform waarmee u bezoekers van uw profiel inspireert en enthousiasmeert door middel van hoogwaardige fotografie en video’s. Pinterest draagt zeker bij aan uw online visitekaartje waarbij potentiële klanten uw product of dienst beleven.

6: Zoekmachine optimalisatie versus Google Ads

Bent u van plan uw website te optimaliseren ten behoeve van u vindbaarheid in Google of wilt u dit uitbesteden? Houd er rekening mee dat zoekmachine optimalisatie tijd en aandacht kost. Om ervoor te zorgen dat uw online visitekaartje ook écht direct opvalt in de zoekresultaten is het zeer verstandig om een maandelijks bedrag te reserveren voor het adverteren in Google met Google Ads. Wanneer u dit op een juiste manier inzet of laat inzetten voor uw bedrijf, overbrugt u de tijd dat u of de specialist nodig heeft om uw online vindbaarheid te vergroten.

Deze zes tips zijn slechts een aantal voorbeelden die wij u geven om uw online visitekaartje zo compleet mogelijk in te kunnen vullen. Het is niet noodzakelijk om ervoor te zorgen dat alles compleet is ingevuld, enkel draagt het wel bij aan het beeld dat een potentiële klant krijgt van uw bedrijf. Missen zij essentiële informatie over uw bedrijf, dan hebben zij hun interesse binnen enkele seconden verloren. Om dit te voorkomen kunnen bovenstaande tips zeker van pas komen.

Mocht u meer tips nodig hebben of wilt u uw online vindbaarheid vergroten, dan kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen. Op het gebied van Google Adwords en zoekmachine optimalisatie kunnen wij zeker wat voor uw bedrijf betekenen. Wilt u eerst een impressie van wat wij kunnen bereiken voor uw bedrijf? Bekijk onze referenties, waarvan zich een groot gedeelte in de top 3 van de zoekresultaten bevindt.

 Local Scope