Kennis op doen?

In onze kennisbank vind je diverse artikelen over online vindbaarheid en zichtbaarheid. Wil je meer tips? Neem gerust contact met ons op! 

15 tips: hoe krijg je écht meer klanten (via je website)?

Wil je meer klanten via je website, maar weet je niet precies hoe je dit voor elkaar krijgt? Dagelijks proberen wij onze klanten aan zoveel mogelijk nieuwe klanten te helpen. Maar wat kan je nou precies doen om dit voor elkaar te krijgen? In deze blog vatten wij...

Lees meer

Google reviews worden tijdelijk verlaat gepubliceerd

8 mei 2020 Sinds vorige week geven klanten aan dat nieuwe reviews in Google Maps/Google Mijn Bedrijf (nog) niet worden toegevoegd. Google bericht hierover dat ze maatregelen hebben genomen om de gezondheid van hun teamleden te waarborgen. Daarbij geven ze prioriteit...

Lees meer

FAQ: start SEO project

Tijd voor een FAQ! Ben je gestart bij ons? Dan wil je natuurlijk graag weten waar je aan toe bent. Ondanks dat SEO geen exacte wetenschap is, kunnen wij aan de hand van diverse factoren en extra uitleg een heldere verwachting scheppen. Wat kan je verwachten wanneer...

Lees meer

Domein autoriteit: wat is het en hoe belangrijk is het?

Wat is domein autoriteit en hoe komt dit precies tot stand? Voor deze tijd een interessant onderwerp om over te bloggen, omdat wij merken dat het aantal vragen over domein autoriteit oftewel de domain authority score toeneemt. Dit zien wij zowel bij nieuwe aanvragen...

Lees meer

Hoe staat het met de overgang naar automatische incasso?

Yes, het is bijna zover! Enige tijd geleden hebben we per e-mail laten weten dat we overgaan op automatische incasso. Dat zorgt voor een hoop gemak, zowel voor jou als klant als voor ons. We hebben inmiddels een betrouwbare partner gekozen: Bluem Payment Services. Met...

Lees meer

Een vliegende start

Van 36 naar 15 Voor een makelaarskantoor in de provincie Gelderland zijn we van start gegaan met het optimaliseren van de website. We beginnen eerst met 5 zoekwoorden. Naar het meest belangrijke zoekwoord wordt gemiddeld 1600 keer per maand gezocht. Bij de start van...

Lees meer

4 handige tips voor het schrijven een blogbericht

Ben je benieuwd hoe je een interessant blogbericht kunt schrijven? Een bericht dat goed leesbaar is, de lezer prikkelt en daarnaast ook nog eens voldoet aan de SEO richtlijnen? In dit bericht komen 4 handige tips aan bod, zodat je een soort hand-out hebt voor het...

Lees meer

Wat is een meta description?

De meta description is een stukje tekst onder de meta title, waarin de Google zoekmachine gebruiker wordt verleid om naar een website te gaan. De meta description wordt ook wel meta beschrijving of Google beschrijving genoemd. Dit stukje tekst geeft kort...

Lees meer

Wat is een meta title?

Een meta title is de titel van een zoekresultaat (in Google bijvoorbeeld). De meta title wordt ook wel meta titel of Google titel genoemd en bevat hoofdzakelijk de paginatitel. Is de meta title ingericht voor de zoekmachine van Google? Dan zal de titel het...

Lees meer

Wat is linkbuilding?

Met linkbuilding zorgen wij ervoor dat er meer relevante websites naar de website van onze klant verwijzen. Bij het verzamelen van links voor een schoonheidssalon zullen wij een koppeling maken op een website over schoonheid. Dit is een soort van verwijzing en kan...

Lees meer

Succesvolle eerste beursvloer in Haaksbergen

€19.955 gaf de teller gisterenavond op het scherm weer. Wat was de eerste beursvloer in Haaksbergen een groot succes! Bijna 20.000 euro, de waarde van de fantastische matches die er tussen stichtingen en verenigingen met bedrijven uit Haaksbergen tot stand zijn...

Lees meer

Wat is SEO? Wat betekent SEO?

Wanneer u ‘Wat is SEO’, ‘Wat betekent SEO’ en ‘Wat is linkbuilding’ opzoekt in de zoekmachine van Google, bent u hier op de goede pagina beland om een duidelijk antwoord te vinden op uw vragen. In deze blog leggen wij u uit wat de afkorting SEO betekent, wat SEO...

Lees meer

Kosten en tarieven zoekmachine optimalisatie (SEO)

Bent u benieuwd naar de kosten en tarieven voor zoekmachine optimalisatie en SEO? Wanneer u zoekmachine optimalisatie overweegt begrijpen wij dat u verschillende SEO specialisten met elkaar vergelijkt. U vraagt misschien wel een offerte aan bij een aantal bedrijven,...

Lees meer

SEA of SEO? Of toch combineren?

Is adverteren in Google (SEA) of het optimaliseren van de organische zoekresultaten in Google (SEO) goedkoper? En wat ben ik precies kwijt aan kliks? Hoeveel betaal ik wanneer ik kies voor SEO? Hoe gaat het in zijn werk? Deze vragen komen geregeld voorbij en zijn erg...

Lees meer

SEO trends voor schoonheidssalons in Almelo

Stiekem ben ik (Linde) op zoek naar een schoonheidssalon in Almelo, die meer aanvragen via haar website zou willen ontvangen. Wij merken dat dit één van de branches is waarbij zoekmachine optimalisatie de meeste vruchten afwerpt. Dit maakt ons werk extra...

Lees meer

#3 Hoe voeren wij een zoekwoordenonderzoek uit?

Stap 1: welke diensten/producten + werkgebied? Je geeft bij ons aan welke diensten/producten belangrijk voor je zijn of wij bekijken je website waarbij we vaak al over voldoende informatie beschikken om een uitgebreid zoekwoordenonderzoek te doen. Daarnaast is het...

Lees meer

#1 Hoe… gaat het schrijven van SEO teksten in zijn werk?

Om ervoor te zorgen dat je met bepaalde zoekwoorden hoog in Google komt te staan is een goede basis belangrijk: SEO vriendelijke teksten. Wij zorgen op verschillende manieren voor deze teksten.  1) Aanpassen van bestaande teksten Dit kunnen teksten zijn die al op...

Lees meer

5 wetenswaardigheden uit Google Analytics

In een tijdperk waarin (bijna) alles online gaat (behalve naar de kapper, schoonheidsspecialiste of de autogarage gaan ;)) is het belangrijk om voor jezelf inzichtelijk te maken waar je bezoekers op je website vandaan komen. Vinden ze jou door een bepaalde zoekterm in...

Lees meer

10 nummers waarop je nog harder kunt werken

Goede muziek tijdens het werk is best wel belangrijk. Moet je verplicht naar een radiozender luisteren waar de hoempapa hits je om de oren vliegen, dan kan ik mij voorstellen dat je wel eens aan iets anders toe bent. We geven je vandaag een gave lijst waarop je nog...

Lees meer

Meest gelezen in 2016

Het afgelopen jaar zijn wij gestart met het schrijven van handige blogs waar je echt wat aan hebt. Tips, handige weetjes en belangrijk nieuws hebben wij via onze blog met jullie gedeeld. Een aantal blogs zijn goed gelezen, deze willen wij graag...

Lees meer

De marketingtrends van 2017

In deze blog gaan we een aantal marketingtrends uitlichten die vermoedelijk in 2017 de overhand gaan krijgen. Marketing is een steeds breder wordend begrip en vandaag de dag moeten ondernemingen steeds meer moeite doen om bij te blijven op het...

Lees meer

Lokaal gevonden worden

Steeds meer van belang: lokaal gevonden worden. In sommige branches start er bij wijze van spreken op iedere hoek een nieuwe concurrent. Wat als die je inhaalt op bijna ieder gebied? Een mooiere website, actief op Facebook met allerlei...

Lees meer

Zo schep je orde in de chaos!

Lijstjes die overal rondslingeren op en om je bureau. Een terugbelverzoek die je vergeten bent. Of iets dat je echt nog vandaag moest doen, maar waar je even niet aan gedacht hebt. Met één van de softwareprogramma’s in onze blog vergeet je geen enkele taak meer! Op...

Lees meer

How to: Vermelding Google Mijn Bedrijf

Hoe komt u aan een complete vermelding in de Google zoekmachine? Vul al uw bedrijfsgegevens in via Google Mijn Bedrijf. Hier kunt u bijvoorbeeld uw openingstijden, adres en telefoonnummer aan toevoegen. Aan de rechterkant van de zoekresultaten...

Lees meer

Alles over Pinterest in 2016

Dat Pinterest ruim zeventig miljoen gebruikers heeft (wereldwijd) en ruim 2 miljoen in Nederland, zegt dat het momenteel een populair social media platform is. Ruim 134.000 Nederlanders maken dagelijks gebruik van Pinterest, waarvan het aantal...

Lees meer

Wat doen wij zodat u hoger in Google komt?

Bij acquisitie vragen bedrijven vaak hoe wij ervoor zorgen dat zij hoger in Google komen. Natuurlijk geven wij niet alles wat wij doen bloot, dat is immers het geheim van de kok. In de infographic hieronder hebben wij stap voor stap uitgelegd hoe we bepaalde...

Lees meer

Haal meer rendement uit uw marketingbudget!

Een wat alternatievere blog voor deze week, omdat we soms allemaal even terug moeten naar de basis. Soms willen we alles tegelijk. Waar ligt ook al weer de focus op? In iedere onderneming wordt wel eens teveel gas gegeven om alle ballen hoog te...

Lees meer

Trends in Google

Onze vorige blog van twee weken geleden ging over producten en diensten die seizoensgebonden zijn. Wij raken als Googlefanaten niet over de zoekmachine uitgepraat, omdat wij als internetmarketing bureau veel waardevolle informatie uit de gegevens kunnen halen. Deze...

Lees meer

Wat Google ons kan vertellen over seizoensproducten

Moet u ‘knallen’ in een bepaald seizoen? Verkoopt u een zomerproduct, of verleent u een dienst waar juist in de winter veel vraag naar is? De zomer komt er aan.. tijd om die bestellingen binnen te krijgen! Wanneer u afhankelijk bent van een...

Lees meer

Sfeer en beleving: belangrijk bij SEO?

Ziet uw bezoeker die op uw website komt – doordat u hoog in Google staat – wel direct wat hij of zij wil zien? Dat er ook aandacht moet worden besteed aan hoe een landingspagina eruit ziet (waar de Google gebruiker op binnenkomt) wordt wel eens...

Lees meer

Hoe zoekmachine optimalisatie rendabel wordt

Helaas komt soms nog steeds voor dat het MKB verkeerd wordt voorgelicht. Zij worden opgezadeld met zoekwoorden waar geen hond naar zoekt. Of er worden zoekwoorden aangeraden waarvan van te voren al duidelijk is dat deze veel te algemeen zijn....

Lees meer

Klanttevredenheid: belangrijk bij SEO

Kunnen (potentiële) klanten u goed bereiken wanneer zij een vraag of een klacht hebben? Verschillende bedrijven zetten Whatsapp in om hun klantenservice te verbeteren. Denkt u al na over deze vernieuwende mogelijkheden? Doe dat niet te snel,...

Lees meer

Veelgestelde vragen over onze zoekmachine optimalisatie

Vandaag beantwoorden wij vijf vragen van potentiële klanten die vaak aan ons gesteld worden. In de blog van vandaag beantwoorden wij deze vragen graag, zodat onze 'why' duidelijk is voor iedereen. Wij begrijpen heel goed dat vooral mensen, die...

Lees meer

Welke zoekwoorden zijn belangrijk voor uw bedrijf?

Een zoekopdracht in Google begint bij de gebruiker met een zoekvraag. De vraag naar uw product of dienst begint met het intikken van zoekwoorden. Is uw doelgroep op zoek naar uw product of dienst? Daar gaan wij natuurlijk eerst naar kijken. Is...

Lees meer

Binnenkort mogelijk: online shoppen via Snapchat

Wanneer u gebruik wilt maken van social media voor uw webshop, dan denkt u waarschijnlijk eerst aan Facebook, Twitter of Instagram. Waar u niet gelijk aan zal denken is ‘’Snapchat’’. Waarom is dit platform interessant voor online shoppen? Wij...

Lees meer

Instagram voor uw bedrijf

Naar schatting maken ongeveer 1 miljoen Nederlanders dagelijks gebruik van Instagram. Verwacht wordt dat dit jaar het aantal gebruikers nog meer zal groeien. Is Instagram relevant voor uw bedrijf? Ja zeker! Instagram blijft groeien aan...

Lees meer

De waarde van social media voor uw bedrijf

Wist u dat u door social media te gebruiken voor uw bedrijf aan ‘brandbuilding’ doet? Waarschijnlijk haalt u er nog niet alles uit wat erin zit. Wat u echt moet weten over de verschillende social media platformen leggen wij aan u uit!...

Lees meer

Hoe belangrijk is unieke content?

Af en toe zien wij het helaas nog voorbij komen: bedrijven die teksten kopiëren van een collega of concurrent (concullega). Dit gaat veelal om productinformatie die standaard wordt aangeleverd door leveranciers of tekst over een te leveren...

Lees meer

Gericht adverteren: val op tussen 1.777.182 anderen

Hoe houdt u het hoofd boven water, wanneer er (bij wijze van spreken) op iedere hoek van de straat eenzelfde dienst wordt geleverd als u al enkele jaren doet? In deze blog geven wij een aantal nuttige tips over gericht adverteren en hoe u beter...

Lees meer

Lokale vindbaarheid voor het MKB

Lokale SEO houdt van ons Op het gebied van lokale SEO is er meer te behalen dan men denkt. Het is voor het MKB vaak niet interessant om voor een opdracht het gehele land af te reizen. Dit kan te maken hebben met transportkosten of andere...

Lees meer

Uw online vindbaarheid vergroten?

Uw online vindbaarheid vergroten? Hoe u dat het beste kunt doen, leggen wij u graag uit in deze blog. De afgelopen twee jaar is het steeds meer van belang dat uw website responsive is. Dat houdt in dat uw webwinkel of website gemakkelijk te...

Lees meer

6 Essentiële tips voor uw online visitekaartje

De laatste jaren is het communiceren met uw doelgroep steeds meer verschoven naar online communicatie. Ondanks dat uw product of dienst nog steeds wordt gecommuniceerd door middel van folders, flyers en advertenties in kranten, is het inmiddels een pre om uw online...

Lees meer
 Local Scope