SEO kennis op doen?

In onze SEO kennisbank vind je diverse artikelen over online vindbaarheid en zichtbaarheid. Wil je meer tips? Neem gerust contact met ons op! 

Backlinks kopen: wel of niet?

Zelf backlinks kopen, is dat wel slim? Hier kunnen wij een simpel en kort antwoord op geven: Nee, het zelf kopen van links is niet zo slim wanneer je niet over de juiste tools beschikt. Beschik je niet over tools zoals Ahrefs, Majestic of SEMrush om de waarde van de...

Lees meer

SEO in 2022: waar moet je écht rekening mee houden?

SEO is onze passie, dus wij nemen je graag mee in dit verhaal: wat gaat er gebeuren in 2022 met SEO? In 2022 voorzien wij een aantal zeer interessante trends op het gebied van SEO in 2022.1.     Vrijwel al jouw potentiële klanten blijven zoeken via Google in 2022 Als...

Lees meer

Wat is een zoekwoordanalyse?

Een zoekwoordanalyse oftewel een keyword analyse is onderdeel van je content strategie. Deze ontwikkel je door van tevoren te kijken welke zoekwoorden door potentiële klanten gebruikt worden. Met een goede keyword analyse krijg je inzicht in het gedrag van zoekmachine...

Lees meer

Waarom heb ik landingspagina’s nodig?

Binnen zoekmachine optimalisatie is de landingspagina een essentieel onderdeel. Een landingspagina wordt toegevoegd aan jouw website, zonder dat deze voorkomt in de menustructuur. Bezoekers komen op deze pagina binnen via Google. Een landingspagina bevat relevante...

Lees meer

Wat is een 301 redirect?

Met een 301 redirect geef je een permanente verhuizing aan van de ene url naar de andere url. Een bezoeker van de website gaat bijvoorbeeld naar de oude url, maar wordt vervolgens automatisch naar de nieuwe url doorgeleid. Een 301 redirect wordt gebruikt wanneer een...

Lees meer

Waarom kan ik duplicate content het beste voorkomen?

Content wordt beoordeeld als duplicate content als de inhoud vrijwel hetzelfde is als andere webpagina’s en websites. Duplicate content komt erg vaak voor bij webwinkels, omdat zij vanuit de leverancier informatie en/of productteksten aangeleverd krijgen. Natuurlijk...

Lees meer

Wat is een ankertekst?

Een ankertekst (oftwel anchor tekst) is een stukje tekst op een pagina die naar een andere website linkt. Wanneer je klikt op deze link ga je naar een andere website of naar een andere pagina op dezelfde website. Zoekmachines waarderen ankerteksten, omdat het...

Lees meer

Online vindbaarheid verbeteren in Google: hoe doe ik dat zelf?

Wil je de online vindbaarheid van jouw website verbeteren in de zoekresultaten van Google? Dat kan! Er zijn een aantal dingen die je zelf kunt doen, zoals het schrijven van relevante teksten voor de zoekwoorden waar je graag op gevonden wilt worden. Dit kunnen lokale...

Lees meer

Geef jouw linkprofiel een boost met startpaginalinks!

Geef jouw linkprofiel een boost met onze startpaginalinks Vanaf €125,- excl. BTW per jaar Geef jouw linkprofiel een extra boost met één van onze BOOST pakketten. Samen gaan we jouw concurrenten in Google spreekwoordelijk te lijf met onze Boost M, Boost L of Boost XL....

Lees meer

Startpagina’s en linkbuilding: werkt dit nog steeds?

Al jaren zijn startpaginalinks onderdeel van de linkbuilding strategie van velen. Bijna iedereen kent Startpagina.nl. Er zijn veel van dit soort websites die qua uiterlijk lijken op Startpagina.nl. Wel merken we dat startpagina’s als linkbuilding strategie inmiddels...

Lees meer

Linkbuilding tips om jouw website beter te laten ranken

Linkbuilding tips om je website beter te laten ranken Wanneer je meer bezoekers op je website wilt hebben, is de vindbaarheid van de website belangrijk. Dat begint in de meeste gevallen bij de zoekmachine. Met goede linkbuilding tips is het mogelijk om binnen relatief...

Lees meer

15 tips: hoe krijg je écht meer klanten (via je website)?

Wil je meer klanten via je website, maar weet je niet precies hoe je dit voor elkaar krijgt? Dagelijks proberen wij onze klanten aan zoveel mogelijk nieuwe klanten te helpen. Maar wat kan je nou precies doen om dit voor elkaar te krijgen? In deze blog vatten wij...

Lees meer

Google reviews worden tijdelijk verlaat gepubliceerd

8 mei 2020 Sinds vorige week geven klanten aan dat nieuwe reviews in Google Maps/Google Mijn Bedrijf (nog) niet worden toegevoegd. Google bericht hierover dat ze maatregelen hebben genomen om de gezondheid van hun teamleden te waarborgen. Daarbij geven ze prioriteit...

Lees meer

FAQ: start SEO project

Tijd voor een FAQ! Ben je gestart bij ons? Dan wil je natuurlijk graag weten waar je aan toe bent. Ondanks dat SEO geen exacte wetenschap is, kunnen wij aan de hand van diverse factoren en extra uitleg een heldere verwachting scheppen. Wat kan je verwachten wanneer...

Lees meer

Domein autoriteit: wat is het en hoe belangrijk is het?

Wat is domein autoriteit en hoe komt dit precies tot stand? Voor deze tijd een interessant onderwerp om over te bloggen, omdat wij merken dat het aantal vragen over domein autoriteit oftewel de domain authority score toeneemt. Dit zien wij zowel bij nieuwe aanvragen...

Lees meer

Hoe staat het met de overgang naar automatische incasso?

Yes, het is bijna zover! Enige tijd geleden hebben we per e-mail laten weten dat we overgaan op automatische incasso. Dat zorgt voor een hoop gemak, zowel voor jou als klant als voor ons. We hebben inmiddels een betrouwbare partner gekozen: Bluem Payment Services. Met...

Lees meer

Een vliegende start

Van 36 naar 15 Voor een makelaarskantoor in de provincie Gelderland zijn we van start gegaan met het optimaliseren van de website. We beginnen eerst met 5 zoekwoorden. Naar het meest belangrijke zoekwoord wordt gemiddeld 1600 keer per maand gezocht. Bij de start van...

Lees meer

4 handige tips voor het schrijven een blogbericht

Ben je benieuwd hoe je een interessant blogbericht kunt schrijven? Een bericht dat goed leesbaar is, de lezer prikkelt en daarnaast ook nog eens voldoet aan de SEO richtlijnen? In dit bericht komen 4 handige tips aan bod, zodat je een soort hand-out hebt voor het...

Lees meer

Hoe doet u aanpassingen in Divi?

Hoe past u afbeeldingen, de grootte van de tekst of andere kleine dingen in het Divi thema op uw website aan? In deze blog geven wij u hier uitleg over. 1. Inloggen Eerst is het belangrijk dat u inlogt via het /wp-admin of /beheer gedeelte op uw website. Bent u...

Lees meer

Wat is een meta description?

De meta description is een stukje tekst onder de meta title, waarin de Google zoekmachine gebruiker wordt verleid om naar een website te gaan. De meta description wordt ook wel meta beschrijving of Google beschrijving genoemd. Dit stukje tekst geeft kort...

Lees meer

Wat is een meta title?

Een meta title is de titel van een zoekresultaat (in Google bijvoorbeeld). De meta title wordt ook wel meta titel of Google titel genoemd en bevat hoofdzakelijk de paginatitel. Is de meta title ingericht voor de zoekmachine van Google? Dan zal de titel het...

Lees meer

Succesvolle eerste beursvloer in Haaksbergen

€19.955 gaf de teller gisterenavond op het scherm weer. Wat was de eerste beursvloer in Haaksbergen een groot succes! Bijna 20.000 euro, de waarde van de fantastische matches die er tussen stichtingen en verenigingen met bedrijven uit Haaksbergen tot stand zijn...

Lees meer

Wat is SEO? Wat betekent SEO?

Wanneer u ‘Wat is SEO’, ‘Wat betekent SEO’ en ‘Wat is linkbuilding’ opzoekt in de zoekmachine van Google, bent u hier op de goede pagina beland om een duidelijk antwoord te vinden op uw vragen. In deze blog leggen wij u uit wat de afkorting SEO betekent, wat SEO...

Lees meer

Kosten en tarieven zoekmachine optimalisatie (SEO)

Kosten/tarieven zoekmachine optimalisatie (SEO) Hoog in Google met jouw website?  Wij gaan voor die topposities!Ben je benieuwd naar de kosten en tarieven voor zoekmachine optimalisatie en SEO? Wanneer je zoekmachine optimalisatie overweegt begrijpen wij dat je...

Lees meer

SEA of SEO? Of toch combineren?

Is adverteren in Google (SEA) of het optimaliseren van de organische zoekresultaten in Google (SEO) goedkoper? En wat ben ik precies kwijt aan kliks? Hoeveel betaal ik wanneer ik kies voor SEO? Hoe gaat het in zijn werk? Deze vragen komen geregeld voorbij en zijn erg...

Lees meer

SEO trends voor schoonheidssalons in Almelo

Stiekem ben ik (Linde) op zoek naar een schoonheidssalon in Almelo, die meer aanvragen via haar website zou willen ontvangen. Wij merken dat dit één van de branches is waarbij zoekmachine optimalisatie de meeste vruchten afwerpt. Dit maakt ons werk extra...

Lees meer

Hoe voeren wij een zoekwoordenonderzoek uit?

Zoekwoordenonderzoek: welke zoekwoorden zijn het meest interessant voor jou? In deze blog leggen we uit hoe wij een zoekwoordenonderzoek doen en hoe we bepalen welke zoekwoorden het beste zijn voor jou. Naar welke zoekwoorden wordt het meest gezocht? Zijn er...

Lees meer

#1 Hoe… gaat het schrijven van SEO teksten in zijn werk?

Om ervoor te zorgen dat je met bepaalde zoekwoorden hoog in Google komt te staan is een goede basis belangrijk: SEO vriendelijke teksten. Wij zorgen op verschillende manieren voor deze teksten.  1) Aanpassen van bestaande teksten Dit kunnen teksten zijn die al op...

Lees meer

5 wetenswaardigheden uit Google Analytics

In een tijdperk waarin (bijna) alles online gaat (behalve naar de kapper, schoonheidsspecialiste of de autogarage gaan ;)) is het belangrijk om voor jezelf inzichtelijk te maken waar je bezoekers op je website vandaan komen. Vinden ze jou door een bepaalde zoekterm in...

Lees meer

10 nummers waarop je nog harder kunt werken

Goede muziek tijdens het werk is best wel belangrijk. Moet je verplicht naar een radiozender luisteren waar de hoempapa hits je om de oren vliegen, dan kan ik mij voorstellen dat je wel eens aan iets anders toe bent. We geven je vandaag een gave lijst waarop je nog...

Lees meer

Meest gelezen in 2016

Het afgelopen jaar zijn wij gestart met het schrijven van handige blogs waar je echt wat aan hebt. Tips, handige weetjes en belangrijk nieuws hebben wij via onze blog met jullie gedeeld. Een aantal blogs zijn goed gelezen, deze willen wij graag...

Lees meer

De marketingtrends van 2017

In deze blog gaan we een aantal marketingtrends uitlichten die vermoedelijk in 2017 de overhand gaan krijgen. Marketing is een steeds breder wordend begrip en vandaag de dag moeten ondernemingen steeds meer moeite doen om bij te blijven op het...

Lees meer

Lokaal gevonden worden

Lokaal gevonden worden? Vanaf €125,- excl. BTW per maand Voor veel ondernemers van belang: lokaal gevonden worden In sommige branches start er bij wijze van spreken op iedere hoek een nieuwe concurrent. Wat als die je inhaalt op bijna ieder gebied? Een mooiere...

Lees meer

Zo schep je orde in de chaos!

Lijstjes die overal rondslingeren op en om je bureau. Een terugbelverzoek die je vergeten bent. Of iets dat je echt nog vandaag moest doen, maar waar je even niet aan gedacht hebt. Met één van de softwareprogramma’s in onze blog vergeet je geen enkele taak meer! Op...

Lees meer

How to: Vermelding Google Mijn Bedrijf

Hoe komt u aan een complete vermelding in de Google zoekmachine? Vul al uw bedrijfsgegevens in via Google Mijn Bedrijf. Hier kunt u bijvoorbeeld uw openingstijden, adres en telefoonnummer aan toevoegen.Aan de rechterkant van de zoekresultaten toont Google het...

Lees meer

Alles over Pinterest in 2016

Dat Pinterest ruim zeventig miljoen gebruikers heeft (wereldwijd) en ruim 2 miljoen in Nederland, zegt dat het momenteel een populair social media platform is. Ruim 134.000 Nederlanders maken dagelijks gebruik van Pinterest, waarvan het aantal...

Lees meer

Haal meer rendement uit uw marketingbudget!

Een wat alternatievere blog voor deze week, omdat we soms allemaal even terug moeten naar de basis. Soms willen we alles tegelijk. Waar ligt ook al weer de focus op? In iedere onderneming wordt wel eens teveel gas gegeven om alle ballen hoog te...

Lees meer

Trends in Google

Onze vorige blog van twee weken geleden ging over producten en diensten die seizoensgebonden zijn. Wij raken als Googlefanaten niet over de zoekmachine uitgepraat, omdat wij als internetmarketing bureau veel waardevolle informatie uit de gegevens kunnen halen. Deze...

Lees meer

Wat Google ons kan vertellen over seizoensproducten

Moet u ‘knallen’ in een bepaald seizoen? Verkoopt u een zomerproduct, of verleent u een dienst waar juist in de winter veel vraag naar is? De zomer komt er aan.. tijd om die bestellingen binnen te krijgen! Wanneer u afhankelijk bent van een...

Lees meer

Sfeer en beleving: belangrijk bij SEO?

Ziet uw bezoeker die op uw website komt – doordat u hoog in Google staat – wel direct wat hij of zij wil zien? Dat er ook aandacht moet worden besteed aan hoe een landingspagina eruit ziet (waar de Google gebruiker op binnenkomt) wordt wel eens...

Lees meer

Hoe zoekmachine optimalisatie rendabel wordt

Helaas komt soms nog steeds voor dat het MKB verkeerd wordt voorgelicht. Zij worden opgezadeld met zoekwoorden waar geen hond naar zoekt. Of er worden zoekwoorden aangeraden waarvan van te voren al duidelijk is dat deze veel te algemeen zijn. Wij horen dit gelukkig...

Lees meer

Klanttevredenheid: belangrijk bij SEO

Kunnen (potentiële) klanten u goed bereiken wanneer zij een vraag of een klacht hebben? Verschillende bedrijven zetten Whatsapp in om hun klantenservice te verbeteren. Denkt u al na over deze vernieuwende mogelijkheden? Doe dat niet te snel, want hoe zit het met uw...

Lees meer

Veelgestelde vragen over onze zoekmachine optimalisatie

Vandaag beantwoorden wij vijf vragen van potentiële klanten die vaak aan ons gesteld worden. In de blog van vandaag beantwoorden wij deze vragen graag, zodat onze 'why' duidelijk is voor iedereen. Wij begrijpen heel goed dat vooral mensen, die...

Lees meer

Welke zoekwoorden zijn belangrijk voor uw bedrijf?

Een zoekopdracht in Google begint bij de gebruiker met een zoekvraag. De vraag naar uw product of dienst begint met het intikken van zoekwoorden. Is uw doelgroep op zoek naar uw product of dienst? Daar gaan wij natuurlijk eerst naar kijken. Is...

Lees meer

Binnenkort mogelijk: online shoppen via Snapchat

Wanneer u gebruik wilt maken van social media voor uw webshop, dan denkt u waarschijnlijk eerst aan Facebook, Twitter of Instagram. Waar u niet gelijk aan zal denken is ‘’Snapchat’’. Waarom is dit platform interessant voor online shoppen? Wij...

Lees meer

Instagram voor uw bedrijf

Naar schatting maken ongeveer 1 miljoen Nederlanders dagelijks gebruik van Instagram. Verwacht wordt dat dit jaar het aantal gebruikers nog meer zal groeien. Is Instagram relevant voor uw bedrijf? Ja zeker! Instagram blijft groeien aan...

Lees meer

De waarde van social media voor uw bedrijf

Wist u dat u door social media te gebruiken voor uw bedrijf aan ‘brandbuilding’ doet? Waarschijnlijk haalt u er nog niet alles uit wat erin zit. Wat u echt moet weten over de verschillende social media platformen leggen wij aan u uit! Belangrijke, bewonderenswaardige...

Lees meer

Hoe belangrijk is unieke content?

Af en toe zien wij het helaas nog voorbij komen: bedrijven die teksten kopiëren van een collega of concurrent (concullega). Dit gaat veelal om productinformatie die standaard wordt aangeleverd door leveranciers of tekst over een te leveren...

Lees meer

Gericht adverteren: val op tussen 1.777.182 anderen

Hoe houdt u het hoofd boven water, wanneer er (bij wijze van spreken) op iedere hoek van de straat eenzelfde dienst wordt geleverd als u al enkele jaren doet? In deze blog geven wij een aantal nuttige tips over gericht adverteren en hoe u beter op kunt vallen, precies...

Lees meer

Lokale vindbaarheid voor het MKB

Lokale SEO houdt van ons Op het gebied van lokale SEO is er meer te behalen dan men denkt. Het is voor het MKB vaak niet interessant om voor een opdracht het gehele land af te reizen. Dit kan te maken hebben met transportkosten of andere bijkomende kosten waardoor er...

Lees meer

6 Essentiële tips voor uw online visitekaartje

De laatste jaren is het communiceren met uw doelgroep steeds meer verschoven naar online communicatie. Ondanks dat uw product of dienst nog steeds wordt gecommuniceerd door middel van folders, flyers en advertenties in kranten, is het inmiddels een pre om uw online...

Lees meer
 Local Scope