Lokaal gevonden worden?

Vanaf €125,- excl. BTW per maand

Voor veel ondernemers van belang: lokaal gevonden worden

In sommige branches start er bij wijze van spreken op iedere hoek een nieuwe concurrent. Wat als die je inhaalt op bijna ieder gebied? Een mooiere website, actief op Facebook met allerlei berichtjes en acties.. En nu heeft het bedrijf je ook nog ingehaald in de lokale zoekresultaten van Google. Wanneer je zoekt naar je eigen dienst of product plus woonplaats zie je ineens dat het bedrijf boven jou in de zoekresultaten staat. Hoe kan dat nu? Blijkbaar hebben ze een marketingbureau ingeschakeld, dat gespecialiseerd is in lokaal gevonden worden.

Kan ik het niet zelf?

Soms lukt het ondernemers, die beschikken over je juiste kennis, uitstekend om zelf hoog in Google te komen. Helaas wordt het steeds lastiger om dit voor elkaar te krijgen. Is je product of dienst erg populair, dan zal het ook meer moeite kosten om hiermee een A-locatie in Google te bemachtigen. En dan ben je er nog niet, want je móet ervoor zorgen dat je hoog blijft staan. Als je op de eerste pagina terecht gekomen bent, dat je er dan naar streeft om in de top 3 te komen, anders halen ze je in. Niemand wil immers een winkel openen op een B of een C locatie. Dan komen er niet genoeg klanten in je winkel, lopen ze minder makkelijk binnen en loop je een hoop omzet mis.

Hoe kom ik dan aan een A-locatie in Google?

Eerst is het verstandig om te kijken naar waar jouw kracht ligt en waar je het meeste rendement uit kunt halen. Daarna kijken we hoeveel er gemiddeld maandelijks naar je product of dienst wordt gezocht in de Google Zoekwoordplanner. Sinds enkele dagen kan niet iedereen dit meer bekijken, maar moet je een lopende Adwords campagne waarop je geld uit geeft aan Google. Met een GMail account kun je alleen nog maar zien dat er bijvoorbeeld 10 – 100 keer per maand, of 100 – 1000 keer per maand wordt gezocht naar een zoekwoord. Dit is natuurlijk veel te breed, dus kijken wij voor je naar het daadwerkelijke aantal.

 

Specifieke zoekopdrachten naar jouw product of dienst

Vaak kunnen ook heel specifieke woorden interessant zijn om te optimaliseren. Dit worden ook wel ‘long tail’ zoekwoorden genoemd, waarmee wordt aangegeven dat deze meerdere woorden bevatten. Bijvoorbeeld ‘Wenkbrauwen epileren Arnhem’, wat heel specifiek in Google wordt ingetypt door precies de juiste doelgroep. Juist: door iemand die graag zijn wenkbrauwen wil laten epileren in Arnhem. Wanneer je lokaal gevonden wilt worden is het van belang dat de juiste plaatsnamen achter je dienst of product geplaatst worden. Wil je naast Arnhem ook andere dorpen of steden meenemen? Of wil je nog andere diensten of producten aanbieden in Arnhem zelf en daarop lokaal gevonden worden? Dan kunnen wij dit voor je uitzoeken.

Net even anders

Daarbij is het interessant om ‘net even anders’ te denken en je te verplaatsen in hoe iemand iets intypt in de zoekmachine van Google. Zit er wel of geen spatie tussen een bepaald woord, waarvan je deze zelf altijd aan elkaar schrijft? Wordt een huwelijksfotograaf nou bruidsfotograaf of trouwfotograaf genoemd? Wij vinden het erg interessant om uit te zoeken voor jouw bedrijf waar het meest naar gezocht wordt in de zoekmachine.

Heb je vragen hierover of wil je graag weten hoe je er momenteel voor staat in Google? Team Local Scope zoekt het graag voor je uit, zodat je straks lokaal gevonden wordt. Vraag een gratis SEO scan bij ons aan. 

Samenwerken?

Ben je benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op of vraag een gratis SEO analyse aan!

 Local Scope