De afgelopen maanden zijn voor veel klanten en heel veel andere ondernemers zwaar geweest. Gelukkig is er in heel veel branches een aanzienlijk herstel te zien in het aantal zoekopdrachten in Google. De vraag neemt gelukkig aanzienlijk en zelfs soms enorm weer toe.

Met deze blog willen we voornamelijk laten zien dat de vraag vanuit de consument naar diverse producten of diensten in herstel is. Een positief geluid laten horen. Wellicht kan je ook iets met onze tips over hoe je ondanks corona toch nieuwe klanten kunt aantrekken.

Voor onze klanten besteden we extra aandacht aan de linkbuilding, omdat het nu juist belangrijk is om gelijk zichtbaar te zijn én te blijven. Dat werpt gelukkig zijn vruchten af. Veel klanten geven echter aan dat ze nog lang niet op het omzetniveau zitten van voor de crisis en dat de bezoekersaantallen erg zijn teruggelopen. Hoe komt dat? Dit komt omdat nog niet overal de vraag vanuit de consument weer is hersteld. Juist anderen hebben het enorm druk worden, zoals onze klanten met een rijschool of webshop in sport- of vrijetijdsartikelen.

Wil je hier van profiteren of een inhaalslag maken, dan is het noodzakelijk dat je zo goed mogelijk scoort in Google met de juiste zoekwoorden. Zowel organisch als met Google Ads

Acupuncturisten: aanzienlijk herstel in vraag

Normaliter zochten ongeveer 590 mensen per maand naar ‘acupunctuur Nijmegen’, maar dat is in de maand maart afgenomen naar 390 mensen per maand. In april zochten maar 170 mensen naar acupunctuur in Nijmegen. Gelukkig zien we in mei weer een toename naar 480 zoekopdrachten, een gelijk aantal met het aantal mensen dat in juni van 2019 zochten naar acupunctuur Nijmegen.

Niet alleen in Nijmegen, maar er is bijvoorbeeld ook een toename in vraag te zien in Rotterdam en Utrecht.

Allemaal tegelijk naar de schoonheidssalon na intelligente lockdown

Ook de vraag naar schoonheidsbehandelingen is in herstel. Dit was ook volledig ingezakt, wat natuurlijk niet gek is gezien de genomen maatregelen, maar om het ook daadwerkelijk zo in een grafiek te zien is best confronterend. Hierna is eigenlijk vrijwel gelijk weer herstel te zien. We zijn benieuwd hoe dit er over een tijdje uitziet. Veel mensen wilden natuurlijk gelijk na de versoepelingen een afspraak maken.

Aanzienlijk herstel bij rijscholen: vraag nog niet zo hoog geweest dit jaar

In de afbeelding hieronder is te zien dat de vraag naar rijles in Amsterdam nog niet zo hoog is geweest als eerder. Dit blijkt ook uit verhalen van onze klanten, dat ze het ook erg druk hebben. Een tijdje kon er ook geen examen worden gedaan. In sommige branches is het zoekgedrag/de vraag uitgesteld en zoekt men later alsnog naar een rijschool. 

Zwembaden en trampolines: niet aan te slepen 

In juni 2019 werd er 165.000 keer gezocht naar een Intex zwembad. Dit jaar – in dezelfde maand – werd deze zoekopdracht 210.000 ingevoerd in Google. 

In april van dit jaar werd er 301.000 keer naar een trampoline gezocht, terwijl er vorig jaar april 60.500 keer naar een trampoline gezocht. Niet aan te slepen. Ook in juni van dit jaar was de vraag nog 50% hoger dan vorig jaar/normaal. 

Zo te zien is nog niet overal de vraag hersteld, maar gelukkig neemt de vraag wel weer geleidelijk toe en is de vraag gelijk met een aantal maanden in 2019.  

Wil je weten hoeveel vraag er momenteel is naar jouw product of dienst?

Vul onderstaand formulier in, dan laten we het je weten. Dit is uiteraard kosteloos! 

1 + 8 =

Is de vraag toegenomen, maar merk je dat veel potentiële klanten nog twijfelen? 

Een groep mensen durft gewoon weer naar de kapper, de schoonheidsspecialiste en naar het terras, maar een andere groep kijkt de kat uit de boom en wacht nog even af. Deze mensen kan je overtuigen door zoveel mogelijk informatie over de voorzorgsmaatregelen die je neemt. Dit kan potentiële nieuwe klanten overtuigen om voor jou te kiezen, omdat jij laat zien dat je veilig werkt. 

 Local Scope