Vandaag beantwoorden wij vijf vragen van potentiële klanten die vaak aan ons gesteld worden. In de blog van vandaag beantwoorden wij deze vragen graag, zodat onze ‘why’ duidelijk is voor iedereen. Wij begrijpen heel goed dat vooral mensen, die niet bekend zijn met zoekmachine optimalisatie, deze vragen hebben over ons werk. Er is immers geen vast eindresultaat, maar wat wel zeker is, is dat het werkt. (zie bijvoorbeeld onze referenties). Wel kijken wij – voordat wij starten – eerst naar uw website, of deze voldoet aan de richtlijnen van Google. Anders voeren wij een aantal kleine werkzaamheden uit, uiteraard in overleg.

‘Wat doen jullie precies?’

Denk aan de vraag: ‘Wat doen jullie precies?’, dat is een vraag die wij niet altijd tot in de kleinste details beantwoorden. Dit komt omdat niemand precies uitlegt hoe hij of zij werkt. Onze manier van werken zorgt ervoor dat onze klanten blijven stijgen in de zoekresultaten. Natuurlijk zijn wij steeds op zoek naar nieuwe manieren. In ieder geval komen er eerst professionele SEO teksten, die wij in overleg met de klant plaatsen. Zie het als een recept, waarvan u die geheime ingrediënten voor jezelf houdt. Dat doen wij ook! Wel houden wij onze klanten op de hoogte van de stand van zaken en worden teksten afgestemd op de wens van de klant.

Waar ligt uw kracht?

‘Waarom doen jullie wat jullie doen?’

In het algemeen merken wij dat men niet altijd de waarde inziet van zoekmachine optimalisatie. Daarnaast kijkt 97% van de Google gebruikers niet verder dan de eerste pagina in Google. Bevindt u zich hier niet met uw producten of diensten, dan is dat een gemiste kans. Er zijn een hoop cowboys in de internetmarketing wereld.

Aan ons de taak om ervoor te zorgen dat onze klanten een positieve ervaring hebben met zoekmachine optimalisatie. Daarin hoort ook een stukje advies. Want heeft men een website die niet goed converteert, dan raden wij indien mogelijk aan om deze aan te passen. Wij doen dit voor onze klant, om ervoor te zorgen dat zij het optimale uit hun website en hun bedrijf halen.

‘Hoe verdien ik mijn investering terug?’

Deze vraag krijgen wij vaak. Dit komt omdat het in principe een investering is waarvan u – wanneer het niet goed wordt ingezet – niet weet of u deze investering terugverdient. Wij vinden het heel belangrijk dat een groot aantal mensen weet hoe belangrijk het is dat u vindbaar bent in de zoekmachine. Al is het alleen maar om uw naamsbekendheid te vergroten, men ziet uw bedrijfsnaam vaker voorbij komen. Wel is het ons doel om bij te dragen aan een groeiend aantal aanvragen die u krijgt via uw website. Daarom richten wij de pagina (waarop de Google gebruiker terecht komt nadat hij/zij op de link heeft geklikt) zo gebruiksvriendelijk mogelijk in.

Online vindbaarheid vergroten

‘Ligt u hier wakker van?’

Is een bedrijf niet goed vindbaar in Google, dan bieden wij af en toe aan om dit te verbeteren en een vrijblijvende analyse te versturen. Laatst kreeg een collega de vraag of hij hier wakker van ligt, dat het gebelde bedrijf niet goed vindbaar was. Wij willen het MKB met oprechte bedoelingen helpen om internetmarketing en zoekmachine optimalisatie zo rendabel en effectief mogelijk in te zetten. Hier liggen wij niet wakker van, maar iedere dag proberen wij ons daar zo goed mogelijk voor in te zetten!

‘Vanaf wanneer moet ik betalen?’

Maandelijks ontvangt u een factuur van ons, voor het afgesproken bedrag en de werkzaamheden die wij voor u doen. Er wordt ons wel eens gevraagd of wij op No Cure No Pay basis werken. Dit doen wij een enkele keer, maar in 99% van de gevallen is een SEO abonnement dat u na een half jaar of een jaar kunt opzeggen regulier. Dit komt omdat onze werkzaamheden structureel terugkomen en worden ingepland. Hiernaast wordt u maandelijks op de hoogte gehouden van de voortgang (indien gewenst twee keer per maand), wat niet vanzelfsprekend is.

Vanaf het begin verrichten wij erg veel werk voor uw bedrijf. Denk hierbij aan het schrijven van ongeveer één professionele SEO tekst van 300 tot 600 woorden per zoekwoord dat u kiest. De hoeveelheid tekst is afhankelijk van welke zoekwoorden u heeft. Vooral de opstartfase van een klant is erg belangrijk.

Door deze vragen te beantwoorden hopen wij een stukje onduidelijkheid bij u weg te nemen. Bovenstaande vragen komen vaker terug, wat natuurlijk te begrijpen is. Mocht u bij het lezen van onze antwoorden nog vragen hebben over de onderwerpen, dan mag u ons altijd mailen of bellen!

 Local Scope