Een zoekopdracht in Google begint bij de gebruiker met een zoekvraag. De vraag naar uw product of dienst begint met het intikken van zoekwoorden.

Is uw doelgroep op zoek naar uw product of dienst? Daar gaan wij natuurlijk eerst naar kijken. Is er genoeg vraag naar uw expertise in de zoekmachine, bijvoorbeeld ‘Makelaar Zwolle’, dan is het raadzaam om ervoor te zorgen dat u goed vindbaar bent in Google.

Zoekwoorden

Het begint altijd met de zoekvraag, zoals de situatie hieronder:

Wim en Betty zijn beiden 60 jaar en willen sinds een tijdje al kleiner wonen. Daarom willen zij hun koopwoning in Zwolle te koop zetten. Maar daarbij zijn zij wel op zoek naar een makelaar in Zwolle die ze helpt bij het gehele verkooptraject. Wim en Betty hebben namelijk geen idee wat er allemaal bij een huizenverkoop komt kijken.

Wim gebruikt Google en zoekt op ‘Makelaar Zwolle’. Wim klikt op één van de bovenste zoekresultaten. De tweede makelaar sluit aan bij zijn wensen, want hij leest in de omschrijving (meta description) van de tweede website dat de makelaar de woning verkoop van A tot Z regelt.

Wim weet niet dat de makelaar in Zwolle waarschijnlijk aan zoekmachine optimalisatie doet. Google vindt deze makelaar heel interessant en relevant. Daarnaast hecht de zoekmachine veel waarde aan de website.

HardloopwedstrijdSEO: af en toe vergelijkbaar met een hardloopwedstrijd. Wie wordt er eerste?

Waar let Google op?

Er zijn ruim 200 factoren waar Google de website van de makelaar beoordeeld heeft. Enkele factoren hebben wij hieronder voor u opgesomd. Natuurlijk gaan wij niet alles verklappen! Deze 200 factoren worden ook wel het algoritme van Google genoemd.

Niemand, behalve Google zelf, weet alle factoren tot in detail, maar er zijn wel een aantal dingen waar Google bij deze makelaar in Zwolle beoordeeld heeft dat de website van de makelaar voldoet aan de eisen.

  • Hoeveelheid tekst op de website
  • Relevantie van de tekst
  • Kwaliteit van de tekst (Nederlands, zonder spelfouten enzovoort)
  • Technische aspecten, zoals de laadtijd van de website

Wist u dat er maandelijks 1300 zoekopdrachten zijn op ‘Makelaar Zwolle’?

Dan wilt u als makelaar natuurlijk op de eerste pagina staan. 97% van de Google gebruikers kijkt niet verder dan de 1ste pagina op Google. Ook Wim en Betty kijken niet verder dan de eerste pagina. Wim klikt op de tweede positie in Google omdat ook de meta description hem aanspreekt.

Wij kunnen het voor u mogelijk maken om ook op de 1ste pagina van Google te staan! Vraag een gratis analyse aan om inzicht te krijgen in de zoekwoorden die voor uw bedrijf relevant zijn. Wij helpen u graag meer rendement uit uw website te halen.*

*Natuurlijk gaat hier eerst een uitgebreid zoekwoordonderzoek aan vooraf. Bovenstaand geldt niet alleen voor ‘Makelaar Zwolle’, maar kan net zo goed gelden voor ‘Nagelstudio Zwolle’, ‘Hondentrimsalon Zwolle’ en andere locaties.


Wilt u graag een gratis analyse ontvangen voor uw website? Vul hieronder uw gegevens in. Wij nemen contact met u op!

 Local Scope