Zoekmachine optimalisatie uitbesteden?

Bij Local Scope vanaf €75,- excl. BTW per maand

Zoekmachine optimalisatie voor het MKB: Local Scope

Wil je een specialist inschakelen voor zoekmachine optimalisatie? Bij Local Scope kan je al instappen vanaf €75,- excl. BTW per maand. Voor dit vaste tarief zorgen wij ervoor dat jouw website gevonden gaat worden op de zoekwoorden waarop jij dat wilt. Dit doen wij door jou website helemaal seo-proof te maken en juiste hoeveelheid links van goede kwaliteit naar jouw website te verwijzen. Dit is een terugkerend proces, waarmee jouw website stijgt in Google. Inbegrepen bij onze SEO-pakketten zijn een SEO scan, (landings)pagina’s schrijven, linkbuilding, concurrentieonderzoek en een maandelijkse voortgangsrapportage.

Persoonlijk contact staat bij ons hoog in het vaandel. Om deze reden bieden wij de mogelijkheid om de voortgang elke maand telefonisch te bespreken.

Wij gaan aan de slag met de zoekwoorden die je graag wilt!

Om een helder beeld te geven van de mogelijkheden bij Local Scope hebben we hieronder een aantal SEO-pakketten weergegeven. Welke zoekwoorden interessant voor je zijn geven wij graag weer in onze SEO scan, welke een zoekwoordenonderzoek bevat. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie.

Dat mijn salon zo goed loopt, is voor een groot deel te danken aan jullie fantastische inzet.

Inge Beernink

Schoonheidsspecialiste, Salon Skin Glow

Reinout Boek
Linkbuilding expert
Linde Rensmaag
Linkbuilding expert

Benieuwd naar onze resultaten? Bekijk hieronder een greep uit onze projecten!

Website Zoekwoord Zoekvolume Beginpositie Vandaag
Trimsalonennovy.nl Hondentrimsalon Den Bosch 110 200+ 1
Skinglow.nl Schoonheidssalon Hengelo 260 48
Evenwichtigleven.nl Acupunctuur Nijmegen 480 4
Partykoning.nl Springkussen Rotterdam 170 36 2
Ardennenplezier.nl Vakantiepark Ardennen 2400 200+ 3
Reanimerendoejezo.nl Reanimatiecursus 1900 146
Tbtravel.nl Motorreizen 880 83 2
Actinmove.nl Agressietraining 390 137 1
Kaledi.nl Cursus schoonheidsspecialiste 260 74 3
Ongediertemiddelen.nl Rattengif kopen 3600 84 1
Taxidelft.nl Taxi Delft 5400 7 1
Motordempers.nl Akrapovic uitlaat 1900 71 1
Naturehairexperience.nl Kapper Arnhem 3600 46 1
Schoonheidssalontotalcare.nl Schoonheidsspecialiste Apeldoorn 590 38 2
Bagagekoerier.nl Bagage vooruit sturen 90 200+ 1
Debtcapital.nl Vordering verkopen 210 80 3
Larsmak.nl Zangles Arnhem 210 11 1
Kapsalonlina.nl Wimperextensions Utrecht 720 72 1
Massageshilversum.nl Massage Hilversum 1900 16 2
Dietisthetijtje.nl Diëtiste Hilversum 210 66 3
Acupunctuur-suwen.nl Acupunctuur Roermond 210 9 1
Colour Your Closet Personal shopper Amsterdam 90 200+ 1
Gevastgoed.nl Bouwkundige keuring Amstelveen 50 200+ 3
Nicoleheideman.nl Massagesalon Hengelo 90 200+ 2
Dunjakeuken.nl Surinaams eten Haarlem 110 59 2
Velthofmilieutechniek.nl Foliepers 30 22 1
Salonflow.nl Schoonheidssalon Enschede 720 24 2
Rijschoolrobdekker.nl Motorrijbewijs Enschede 90 51 2
Slagerijbroekhuis.nl Catering Enschede 480 200+ 1

Onze SEO pakketten

Onze klanten vertellen

Wij vinden het online succes van onze klanten erg belangrijk. Wij worden daar heel blij van!

Diëtistenpraktijk Het IJtje | SEO

Diëtistenpraktijk Het IJtje | SEO

Local Scope is een super bedrijf! Linde en Reinout staan altijd voor je klaar en helpen je heel erg goed, zodat je beter gevonden wordt in Google. Ik zou Local Scope zeker aanbevelen! Voor Pien zijn we in december 2019 gestart met het verbeteren van de organische...

Lees meer
Acupunctuur Suwen | SEO & SEA

Acupunctuur Suwen | SEO & SEA

Echte aanrader, ze hebben mij enorm geholpen met zowel de SEO als SEA. Mijn website is omhoog geschoten en dankzij Local Scope vinden mensen nu hun weg naar mijn praktijk. Professioneel bedrijf met passie voor hun vak. Voor Acupunctuur Suwen zijn we in september 2019...

Lees meer
GEvastgoed.nl | SEO & SEA

GEvastgoed.nl | SEO & SEA

Na best wel al een lange samenwerking met Local Scope ga ik hun nu maar eens een pluim geven voor de goede samenwerking en het altijd klaarstaan voor het oplossen van problemen, dank hiervoor.Samenwerking sinds november 2017Resultaten SEO Gevastgoed.nl heeft met...

Lees meer
TB Travel | SEO

TB Travel | SEO

Sinds maart 2014 werken wij aan de organische vindbaarheid van TB Travel. TB Travel is gespecialiseerd in (groeps)motorreizen en biedt voornamelijk maatwerk. De perfecte organisatie voor motorfanaten die graag met hun geliefde motor op vakantie willen. TB Travel staat...

Lees meer
Dunja Keuken | SEO & SEA

Dunja Keuken | SEO & SEA

Via mijn broertje bij jullie terechtgekomen en geen spijt van. Top service en denkt altijd goed met je mee en ontzettend begripvol. Ben je woonachtig in Haarlem en gek op Surinaams eten, dan ben je hier zeker aan het juiste adres. Met passie voor de Surinaamse keuken...

Lees meer
Weekstartgezond | SEO

Weekstartgezond | SEO

Voor Rita van Weekstartgezond zijn we destijds gestart in september 2018 met het verbeteren van de organische vindbaarheid in Google. In deze periode was de website wel vindbaar op de eerste pagina met 'Dietist Maassluis', maar stond de website nog niet hoog genoeg...

Lees meer

Meer weten over de mogelijkheden?

Wilt u weten aan welke Google factoren uw website momenteel voldoet en waar de verbeterpunten liggen? Vraag een gratis SEO scan bij ons aan!

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie is het aanpassen van de website om deze voor zoekmachines zo leesbaar mogelijk te maken. Dit wordt o.a gedaan door de technische structuur en de teksten op de website te verbeteren. De content (teksten) op uw website krijgt een herindeling, wordt herschreven of wordt geheel vernieuwd. Dit gebeurt natuurlijk met uw goedkeuring, waarbij het van belang is dat de feitelijke inhoud correct is voor zoekmachine optimalisatie. Lees hieronder meer over zoekmachine optimalisatie en waarom wij het zo belangrijk vinden dat uw website bovenaan in Google komt.

Waarom zoekmachine optimalisatie toepassen op uw website?

97% van alle internetgebruikers begint naar het zoeken van een product of website via Google. Google verwerkt dagelijks meer dan 50.000.000 zoekopdrachten, dit is alleen nog maar in Nederland. Natuurlijk is het niet haalbaar om bij al deze zoekopdrachten op de eerste pagina te komen, dat is immers ook niet van belang. U moet op de eerste pagina komen op zoekwoorden die voor u belangrijk zijn. Verkoopt u fietsen in Amsterdam, dan is een keyword ‘Fietsenwinkel Amsterdam’ zéér interessant om op de eerste pagina te komen, omdat men op zoek is naar een fietsenwinkel in Amsterdam.

Gericht verkeer: gericht optimaliseren op uw diensten of producten

Door middel van een geavanceerde tool bekijken wij welke zoekwoorden interessant zijn voor uw doelgroep. Deze mensen bezoeken uw website, omdat zij ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten. Afhankelijk van uw afzetgebied kunnen wij optimaliseren op lokale, regionale of landelijke zoekwoorden. Bij zoekmachine optimalisatie letten wij erop dat er ook daadwerkelijk gezocht wordt op de zoekwoorden waar u op gevonden wilt worden, want als er niet gezocht wordt op deze zoekwoorden heeft het geen nut op hierop te optimaliseren. Voor ons is het erg belangrijk dat u ook daadwerkelijk aanvragen krijgt en daarom letten wij op al deze aspecten bij zoekmachine optimalisatie.

  • Hoe hoger in Google hoe eerder iemand op de link klikt
  • Hoe meer bezoekers op de website komen des te groter de kans op aanvragen
  • Hoe vaker mensen de website voorbij zien komen, des te groter de naamsbekendheid
  • Hoe logischer de website ingedeeld is des te groter de kans op conversie

Zoekmachine optimalisatie bij Local Scope

Internetmarketing kost veel tijd, over het algemeen is het vaak al een gehele FTE. Local Scope richt zijn pijlen op uw unique selling points, waarbij de nadruk wordt gelegd op uw krachten en hoofddiensten. Wij zijn een zeer specialistisch team dat ervoor zorgt dat u gericht en relevant zoekverkeer naar uw website krijgt. Door middel van call to actions wordt vervolgens het doen van aanvragen via uw website gestimuleerd. Dat u meer (relevante) aanvragen krijgt via uw website is ons gezamenlijk doel. Als gevolg van zoekmachine optimalisatie komt uw bedrijf in de picture, wat u zult merken in uw resultaten. Deze resultaten zijn meetbaar, waardoor wij kunnen inspringen op de juiste zoekwoorden. Door het gebruik van onze zoekwoord tools kijken wij hoe er naar uw product of dienst wordt gezocht en welke benamingen de consument hiervoor gebruikt.

Tip: Local Scope heeft ervaren tekstschrijvers in ‘huis’, die zorgen voor unieke en conversiegerichte content. Met goed geschreven content is Google erg ‘content’. 

Wilt u liever gelijk in de bovenste resultaten van Google verschijnen? Dan kan Google Ads, oftewel adverteren in Google, interessant voor u zijn. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden. 

Veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie

Wat zijn de kosten voor zoekmachine optimalisatie?
Voor een toelichting over de kosten voor zoekmachine optimalisatie bij Local Scope, maar ook het verschil tussen lokale en landelijke zoekwoorden hebben wij toegelicht op een specifieke pagina. Klik hier voor meer informatie over de kosten. Misschien is nog wel een interessantere vraag: wat levert mij het op in verhouding tot de kosten? Voorbeeld:

Maandelijks zoeken er 720 mensen naar acupunctuur Rotterdam. Stel dat je €125,- excl. BTW per maand betaalt. Na zeven maanden ben je gestegen naar de eerste pagina in Google. Je merkt dat er af en toe een aanmelding komt, maar het mag eigenlijk wel meer. Je besluit om door te gaan. Na een jaar melden er zich ongeveer 2 klanten per week aan. Een gedeelte van deze mensen besluit een paar keer te komen. Een behandeling van 45 minuten kost €65,- incl. BTW. Gemiddeld komt iemand drie keer terug = €195,- incl. BTW per klant (gemiddelde klantwaarde).

In het eerste jaar zijn er ongeveer 10 klanten via Google binnenkomen. In de eerste zes maanden nog niemand, maar in maand t/m 12 gemiddeld 2 per maand = 10 klanten in totaal. Totale kosten voor SEO bedraagt €1500,- excl. BTW per jaar. Totale opbrengst in omzet: €650,- incl. BTW. In het eerste jaar kan het zijn dat je nog niet alle kosten eruit hebt gehaald. Het jaar daarop merk je dat er gemiddeld 2 aanmeldingen per week komen. Een paar klanten die vorig jaar voor het eerst kwamen komen nog eens terug. Ook hebben twee klanten een vriendin naar je doorverwezen. 2 of meer aanmeldingen per week zou dan best kunnen. Dat zijn 104 aanmeldingen per jaar x €195,- aan gemiddelde klantwaarde per jaar = €20.280,- incl. BTW aan omzet. Nog steeds kost zoekmachine optimalisatie €1500,- per jaar. Om deze reden kan €125,- excl. BTW per maand voor een mooie omzet zorgen. Zelfs wanneer je één aanmelding per week krijgt (52 x €195,- = 10.140) is het nog rendabel voor jou.

Tip: wil je gelijk meer klanten terwijl je start met zoekmachine optimalisatie? Begin dan met tegelijkertijd met adverteren in Google (SEA). Het werkt erg prettig om dit tegelijkertijd op te starten, zodat je niet hoeft te wachten op nieuwe klanten totdat je goed gepositioneerd staat in de organische zoekresultaten.

Hoe lang zou ik een zoekmachine optimalisatie (SEO) bureau moeten inschakelen?
Dit verschilt heel erg, maar in heel veel branches is het noodzakelijk om aandacht te blijven besteden aan de online vindbaarheid. Sinds 2018 werken wij minimaal een half jaar samen (minimaal 6 maanden). Eerder was dit een jaar, maar wij merken dat klanten zich liever niet langdurig vastleggen.

Er zijn bureaus waarbij SEO maandelijks opzegbaar is, maar dat is voor ons niet wenselijk. Vooral omdat wij geen opstartkosten rekenen (behalve voor de teksten wanneer dit noodzakelijk is). Na zes maanden kan je wel maandelijks opzeggen, maar natuurlijk streven wij naar een langdurige samenwerking. Jouw posities moeten namelijk onderhouden worden, zodat je jouw mooie topposities blijft behouden.

Wanneer je blijft groeien in het aantal links en verwijzende domeinen, dan zal je merken dat je jouw concurrentie voor kunt blijven. Een goed linkprofiel is niet zomaar in een paar maanden opgebouwd. Het kan sowieso al enkele weken duren voordat je een zichtbare verbetering ziet na het plaatsen van links.

Als we bijvoorbeeld kijken naar het linkprofiel van Avanti Rijschool, die momenteel op de tweede plek staat in Google, dan zien we dat zij gestaag zijn gegroeid in het aantal links en verwijzende domeinen. Wel is er ook een periode geweest waarin er niet zoveel nieuwe links bij zijn gekomen. In de grafiek kan je hieronder kan je zien dat zij in januari 2014 al 57 verwijzende domeinen hadden. Dit is nu uitgegroeid naar 292, maar dat is in een tijdsbestek van zes jaar opgebouwd.

Opbouwen linkprofiel zoekmachine optimalisatie en linkbuilding

Wat zijn de voordelen van zoekmachine optimalisatie?
De voordelen van zoekmachine optimalisatie (SEO) zijn volgens onze klanten dat zij merken dat de kosten per nieuwe klant, bestelling of aanvraag lager liggen dan bij Google Ads. Dit komt omdat je in Google Ads per klik betaalt (per bezoeker) en voor een bezoeker die in de organische zoekresultaten klikt niet betaalt.

Daarnaast zorg je er met zoekmachine optimalisatie voor dat je precies met de juiste zoekwoorden gevonden wordt. Mensen die een zoekopdracht intypen zijn al gericht op zoek naar jouw producten of diensten. Dit wordt ook wel pull marketing genoemd. De behoefte vanuit de ‘zoeker’ is er al.

Een bijkomend voordeel is dan ook dat de kans dat een bezoeker, die via zoekmachine optimalisatie naar jouw website wordt geleid, besluit om jouw product te kopen of gebruik te maken van jouw diensten dan bijvoorbeeld bij push marketing. Bij push marketing moet de behoefte nog gecreëerd moet worden, zoals bij reclameposters in bushokjes of een tv reclame.

Nog een voordeel: zoekmachine optimalisatie heeft effect op de middellange tot lange termijn. Wanneer je stopt met SEO blijf je wel een tijdje op de eerste pagina staan. Wel zal je merken dat je na verloop van tijd wordt ingehaald door concurrenten.

Heeft SEO ook nadelen?
Ja, het heeft ook wel nadelen. Het kan wel enige tijd duren voordat je echt merkt dat potentiële klanten je meer weten te vinden. Hoe lang dit duurt kunnen wij niet van tevoren voorspellen. Zoekmachine optimalisatie is geen exacte wetenschap en we beïnvloeden als het ware een extern iets; de volgorde van de zoekresultaten in Google. Ondanks dat we natuurlijk ons uiterste best doen om zo snel mogelijk goede resultaten te behalen is het vooral belangrijk om geduld te hebben. Ook wordt als nadeel ervaren dat je er eigenlijk nooit klaar mee bent. Een groot gedeelte van onze klanten blijft langdurig bij ons. Wij werken nog steeds samen met onze allereerste klant. 
Waarom spreken jullie niet over Bing, Yahoo of andere zoekmachines?
In Nederland hebben Bing, Yahoo en andere zoekmachines een erg klein marktaandeel. Uit de meest recente gegevens van https://gs.statcounter.com/ blijkt dat Google meer dan 90% marktaandeel heeft in Nederland. Op mobiele telefoons is dit zelfs bijna 98 procent. Het kan natuurlijk interessant zijn om goed vindbaar te worden in Bing. Via desktop blijkt deze zoekmachine een marktaandeel te hebben van iets meer dan 5% (in het tweede kwartaal van 2020). Bing wordt in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en België wel wat meer gebruikt. Wereldwijd heeft Google een marktaandeel van 92,17%.
Mijn website is gebouwd in WordPress; kunnen jullie hiermee uit de voeten?
Jazeker! Ongeveer 80% van onze klanten beschikt over een WordPress website. Naast WordPress kunnen wij overweg met Joomla, Magento, Prestashop, websites die via Hostnet.nl of Mijndomein.nl zijn gebouwd, Wix websites, Jimdo, etc.
Zou ik voor local SEO moeten kiezen of juist voor landelijke optimalisatie?
Dat ligt erg aan welke producten of diensten je aanbiedt. Werk je het liefst in jouw eigen regio, dan is het verstandig om te kiezen voor lokale zoekwoorden zoals ‘dienst + plaatsnaam’ of ‘product + plaatsnaam’. Wil je jouw potentiële klanten in het gehele land bereiken, dan kan je voor landelijke zoekwoorden kiezen. Of beide opties. Stel dat je horren online verkoopt, dan kan je ‘inzethorren op maat’ kiezen, maar ook voor ‘horren Utrecht’ en andere plaatsnamen. Een voordeel van lokale zoekmachine optimalisatie is dat je de eerste pagina in Google sneller bereikt, simpelweg omdat de competitie vaak hoger is in landelijke zoekresultaten.
Zoekmachine optimalisatie voor webshops: wat zijn de verschillen tussen webshop optimalisatie en optimalisatie voor dienstverleners?
De verschillen tussen webshop optimalisatie en zoekmachine optimalisatie voor dienstverlenende beroepen zijn niet zo groot, maar vaak willen klanten met een webshop op landelijk niveau zoekwoorden gevonden worden. 
Waarom richten jullie je voornamelijk op zoekmachine optimalisatie voor het MKB?
Wij richten ons voornamelijk op zoekmachine optimalisatie voor ZZP’ers en MKB’ers, omdat zij heel vaak niet de tijd hebben om zich met online marketing bezig te houden. Dit nemen wij dan ook graag geheel uit handen. Vooral de afwisseling tussen verschillende branchegroepen is enorm leuk en zorgt ervoor dat wij een breed kennisveld hebben.

Het ene moment verbeteren we de online vindbaarheid van een schoonheidssalon, vervolgens starten we een project op voor een mediator. Even later voegen we kerstpakketten toe aan een shop (als extra service) en bieden we een luisterend oor voor een rijschoolhouder die een negatieve review heeft gekregen. Ook geven we graag advies hoe daar het beste mee kan worden omgegaan. 

Kunnen jullie voor mij inzichtelijk maken wat mijn concurrenten doen?
Ja, dat doen we graag. Het is namelijk belangrijk om een uitgangspunt te hebben en te weten waar we ongeveer naartoe moeten werken. Wij beschikken over de juiste tools om een concurrentievergelijking te maken. De vergelijking sturen wij mee tijdens de opstartfase. Op de achtergrond houden wij in de gaten wat anderen aan linkbuilding doen. Mocht je hier ook actief over geïnformeerd willen worden, dan doen we dat natuurlijk graag (op verzoek).
Wat gebeurt er als ik stop met SEO en linkbuilding?
Dat is een goede vraag. Hieronder zullen wij een aantal overzichten laten zien van oudklanten die destijds om diverse redenen hebben gekozen om (geheel) te stoppen met linkbuilding. Zij besloten om niet meer te investeren in linkbuilding. Wanneer er geen nieuwe links en verwijzende domeinen worden aangemaakt blijft dit op hetzelfde niveau. Gaan jouw concurrenten wel door, dan zullen zij je na verloop van tijd inhalen in de zoekresultaten. Wij drukken klanten dan ook altijd op het hart om op zoek te gaan naar een andere partij, mocht de samenwerking onverhoopt niet bevallen of het resultaat niet naar behoren zijn.

Stoppen met SEO

 

Gestopt met linkbuilding

 

Stoppen met linkbuilding

 

Wat doen jullie bij tegenvallende resultaten?
Vooraf proberen wij zo duidelijk mogelijk te zijn in de verwachting. Wij beloven geen gouden bergen en zullen de verwachting zeker niet te rooskleurig maken. In het verleden hebben wij wel eens uitspraken gedaan over wanneer wij ongeveer verwachten de eerste pagina te behalen, maar belofte maakt schuld. Wij kunnen simpelweg geen posities beloven. Wel kunnen wij goed inschatten of het sowieso haalbaar is om op de eerste pagina te kunnen komen.

Toch komt het helaas – heel soms – nog voor dat de verwachting van een klant totaal anders is dan die van ons. We proberen elkaar dan tegemoet te komen en zoveel mogelijk bij te sturen of waar mogelijk aanvullend advies of aanvullende informatie te geven.  Soms kan het nodig zijn om een aantal extra links te plaatsen of om een aantal technische on page verbeteringen door te voeren.

Valt het resultaat in zijn geheel tegen, dan proberen wij er te allen tijde voor te zorgen dat je alsnog profijt hebt van jouw investering in zoekmachine marketing. Wij vinden het namelijk erg belangrijk dat jouw ervaring met ons als internet marketingbureau en met zoekmachine marketing in het algemeen positief is. Het biedt namelijk de mogelijkheid om met relatief lage kosten per klant voor een mooie omzetgroei te zorgen.

Ik krijg eerst een nieuwe website. Kan ik wel alvast beginnen met optimaliseren/linkbuilding of kan ik beter wachten?
Vaak is het beter om alvast te starten, maar dat ligt wel aan het tijdsbestek. Duurt het nog een paar maanden voordat de website live gaat, dan is het verstandig om alvast te beginnen. Eventuele landingspagina’s kunnen bij de livegang naar de nieuwe website eenvoudig worden overgenomen. Waar nodig helpen wij met het overzetten van de pagina’s. Je loopt anders toch een weer een paar maanden achter op concurrenten.

Meer weten over de mogelijkheden?

Wil je weten aan welke Google factoren uw website momenteel voldoet en waar de verbeterpunten liggen? Vraag een gratis SEO scan bij ons aan! De analyse wordt handmatig voor je uitgevoerd door één van onze internetmarketing specialisten. 

 Local Scope